یكي از ارکان اصلي فعاليت شرکتها و مؤسسات، فروش کالا و خدمات ميباشد و اجراي سياستهاي مناسب و شايسته فروش براي آن مؤسسه بسيار مهم و سرنوشتساز خواهد بود. براي اين که مديران بتوانند هرچه بهتر و سريعتر راهکارهاي مناسبي را جهت اجراي سياستهاي شايسته خود تعيين و اجرا نمايئد میبايد اطلاعات دقيق و به روزآمدي در اختيار داشته باشند که بدين منظور سيستم فروش زيتون طراحي و پيادهسازي گرديده است. اين سيستم علاوه بر امکانات عمومي مجموعه سيستمهاي يکپارچه مالي، شامل امكانات زير نيز ميباشد:
ثبت مشخصات مشتريان.
تعريف گروههاي اصلي و فرعي مشتريان توسط کاربر.
امکان گروهبندي مشتريان به يک گروه اصلي، و به تعداد نامحدودي گروه فرعي که ميتوان هر مشتري را در يک گروه اصلي و سه گروه فرعي قرارداد.
صدور پيشفاکتور و امکان صدور پيشفاکتور جديد بر اساس پيشفاکتورهاي موجود.
محاسبه اتوماتيك قيمت فروش کالا و خدمات و امکان تغيير آن در فاكتور و پيشفاكتور براساس نظر كاربر.
امکان تعريف عوامل افزاينده و کاهنده در فاکتور و پيشفاکتور توسط کاربر.
امکان انتخاب تخفيف در کل فاکتور و پيشفاكتور يا در هر رديف آنها.
محاسبه اتوماتيک جمع کل و مبلغ قابل پرداخت در فاکتور و پيشفاكتور.
امکان ثبت توضيحات اضافي در فاکتور و پيشفاكتور.
امکان صدور تعداد نامحدودي حواله، از انبارهاي مختلف براي هر کالاي فروشرفته به شرط آن که اولاً آن کالا در فاکتور مانده داشته باشد و ثانياً حواله انبار بيشتر از موجودي انبار نباشد.
امکان دستهبندي فاکتورها جهت انتخاب براي صدور پيشنويس سند حسابداري.
انتخاب تعداد نامحدودي از فاکتورهاي فروش و صدور پيشنويس سند حسابداري به صورت اتوماتيک .
امکان تهيه صورتحساب مشتريان در فاصلههاي زماني دلخواه
امکان تهيه گزارشهای متنوع از فروش.
امکان جستجو در فاکتورهاي فروش براساس:
محدوده دلخواه از فاکتورها،
محدوده دلخواه از مشتريان،
محدوده دلخواه از تاريخ،
محدوده دلخواه از کالاها،
محدوده دلخواه از مقدار کالای فروش رفته،
محدوده دلخواه از مقدار کالای مانده در فاکتورهاي فروش،
انتخاب نمايش همه فاکتورها يا فاکتورهاي با مانده يا بدون مانده.